درپروژه موفقیت تحصیلی ، علاوه برخوددانش آموز که نقش اصلی و اساسی راایفا می نماید،دوگروه دیگر به گونه ای مؤثرنقش آفرین می باشند.
1- والدین
2- مدرسه
که اگرهرکدام از این گروه ها سهم خودرا به موقع اَدا نمایند ، بهترین بستر برای بهره مندی دانش آموز فراهم می گردد. یکی از نیازهای اولیه یک دانش آموز باانگیزه و مشتاق که آمادگی دارد سهم خودرا به خوبی اَدا نماید ، یک برنامه مطالعاتی دقیق ومطابق بر اصول صحیح برنامه ریزی است که از قابلیت اجرایی بالایی برخوردار باشد. ما برآورده نمودن این نیاز را وظیفه ی مدرسه و بخشی از سهم خویش در پروژه موفقیت تحصیلی می دانیم .
بنابراین در ابتدای هرهفته برنامه ی مطالعاتی ویژه ی هردانش آموز با توجه به عملکرد هفته ی قبل وی صادر ودر اختیار اوقرار می گیرد.
درصورت اراده ی دانش آموزبرای کسب موفقیت و همراهــــی والدین در نظــــارت برعملکرد وی اجرای این برنامه می تواند عادت های درست مطالعه را در وی مستقر و موفقیت دانش آموزرا تضمین نماید.مانند نمونه زیر:
جدول الگوی مطالعات دانش آموز محمدصادق انصاری |
||
ردیف |
نام درس |
ساعت مطالعه |
1 |
آشنایی بارایانه |
0:30 |
2 |
زبان فارسی(1) |
2:00 |
3 |
عربی(1) |
2:00 |
4 |
ادبیات فارسی(1) |
2:00 |
5 |
دین وزندگی(1) |
1:30 |
6 |
زبان خارجی (1) |
1:15 |
7 |
علوم زیستی |
1:15 |
8 |
مطالعات اجتماعی |
1:00 |
9 |
پرورشی |
0:30 |
10 |
فیزیک(1) |
3:30 |
11 |
ریاضی(1) |
3:30 |
12 |
شیمی(1) |
3:00 |
13 |
در اختیار دانش آموز |
1:15 |
کل ساعات |
23:15 |
شنبه 3:30 |
ادبیات فارسی(1) |
دین وزندگی(1) |
فیزیک(1) |
شیمی(1) |
آشنایی بارایانه |
یکشنبه 3:30 |
ادبیات فارسی(1) |
دین وزندگی(1) |
علوم زیستی |
فیزیک(1) |
ریاضی(1) |
دوشنبه 3:30 |
زبان فارسی(1) |
زبان خارجی (1) |
علوم زیستی |
ریاضی(1) |
|
سه شنبه 3:30 |
زبان فارسی(1) |
عربی(1) |
زبان خارجی (1) |
مطالعات اجتماعی |
|
چهارشنبه 4:00 |
عربی(1) |
مطالعات اجتماعی |
ریاضی(1) |
شیمی(1) |
|
پنج شنبه 3:30 |
پرورشی |
فیزیک(1) |
ریاضی(1) |
در اختیار دانش آموز |
|
جمعه 0:00 |
فیزیک(1) |
شیمی(1) |
|
|
|